Wanneer je start met je eigen bedrijf, laat je door een reclamebureau of ontwerper een logo en bijpassende huisstijl ontwikkelen. Vaak is het zo dat je na je eerste jaar als eigen ondernemer al heel wat dingen anders aanpakt dan toen je net begon. Meer en meer verfijn je jouw bedrijf en blijf je je ontwikkelen op verschillende vlakken. Zo veranderd gedurende de tijd misschien wel je werkwijze, je visie, verfijn je je doelgroep en weet je steeds beter hoe je op een efficiënte manier tot het juiste resultaat komt.   Naast deze ontwikkelingen die je doormaakt kan het zijn dat je...

Wauw, je start met een eigen bedrijf! En nu? Nu heb je waarschijnlijk een ontwerper nodig die je kan helpen bij de uitstraling van jouw business. Maar hoe pak je dit aan? Er zijn zoveel verschillende ontwerpers te vinden. Ze hebben allemaal een andere stijl en hanteren andere prijzen. De één zit al jaren in het vak, de ander start pas net of zit nog op school. Hoe weet je nou welke vormgever goed bij jou past?   Het gevoel Heel belangrijk; Ga op je eerste gevoel af! Is er een persoonlijke klik? Het is belangrijk dat je een klik hebt met de vormgever...

Vormgebruik in ontwerp   Als een ontwerper start met het ontwerpen van jouw logo, dan houdt hij rekening met verschillende aspecten. Zo houdt hij onder anderen rekening met kleurgebruik, typografie en vorm. Vormen zijn er, net als bij kleuren, in heel veel verschillende varianten. Naast kleuren maken ook vormen een emotionele connectie met ons geheugen. Denk maar eens aan het logo van MC Donalds. Zelfs al zie je een klein gedeelte van het logo, je weet gelijk dat het om de MC Donalds gaat. Dit weet je zonder dat je de hele vorm of het tekstuele gedeelte van het logo gezien hebt....

Typografie passend bij jouw merk De communicatie uitingen voor jouw bedrijf zijn speciaal ontworpen zodat jouw merk herkenbaar is. Typografie (ook wel genoemd: lettertypes of fonts) speelt hierin een belangrijke rol. Je ziet het overal terug. Op je website, poster, flyer, blog, visitekaartje of andere uitingen. Typografie zorgt voor herkenning en is bepalend voor je uitstraling.   Hoe kom je tot de juiste keuze? Maar hoe kom je nu tot de juiste keuze? Er zijn namelijk duizenden verschillende fonts te vinden. Veel fonts lijken erg veel op elkaar en daarnaast is er ook nog eens veel variatie mogelijk binnen een font. Ga je voor...

Je tekst MAKEN of KRAKEN Wanneer je gebruik maakt van tekst in communicatie uitingen, dan wil je dat deze tekst zoveel mogelijk gelezen gaat worden. Je schrijft deze teksten natuurlijk niet voor niks! Naast alleen het lezen van de tekst, wil je dat de klant de tekst begrijpt en dat zijn/haar hersenen deze informatie op een fijne manier kunnen verwerken. Om dit voor elkaar te krijgen zijn er een aantal dingen waar je rekening mee kunt houden. Onder anderen de regelafstand en spatiëring zijn twee belangrijke toepassingen. Deze twee toepassingen kunnen je tekst maken of kraken. Regelafstand   De regelafstand is de ruimte die tussen...

Laatst ben ik geïnterviewd voor hét vrouwennetwerk van de stedendriehoek: FEM! Lees hieronder (of hier) mijn verhaal: Hoe ben je op het idee gekomen van jouw bedrijf? Ik kom uit een ondernemersfamilie en het was aardig voor de hand liggend dat ik ook voor mijzelf zou starten. Na mijn opleiding heb ik eerst een half jaar gewerkt bij een huisstijlbureau gericht op de autobranche. Dit deed ik 4 dagen in de week en ik werkte 1 dag in de week voor mijzelf. Al snel had ik die ene dag vol zitten en stond ik in de startblokken om hard te gaan rennen, maar...

Super gaaf dat mijn pitch op LinkedIn 4600 x bekeken is, maar dit had ik echt niet verwacht!  Afgelopen zaterdag was het zo ver. De startersdag van het jaar met de welbekende pitch wedstrijd. De jongens van TravelDudes Entertainment hadden al een plek weten te bemachtigen om 1 van de 3 pitchers te zijn die voor een zaal vol ondernemers zijn verhaal mocht doen. Ter plekke werden de 2 andere ondernemers uit de hoge hoed getoverd.  Eerlijk gezegd zat ik er helemaal niet op te wachten om voor een volle zaal te moeten pitchen. Ik ben een 1 op 1 persoon en...

DÉ KLEUR VAN 2019 ‘PANTONE Living Coral‘ is dé kleur van 2019. Maar hoe wordt deze kleur eigenlijk vastgesteld en wat betekent het? EEN JAAR VOL ENERGIE! Het team van PANTONE krijgt het al 20 jaar lang voor elkaar om productontwikkeling en aankoopbeslissingen in verschillende sectoren te beïnvloeden door middel van kleur. Het selectieproces voor ‘Kleur van het jaar’ vereist een doordachte overweging en trendanalyse. Een team kleurexperts gaat opzoek naar nieuwe kleurinvloeden over de hele wereld. Voor 2019 is PANTONE Living Coral uitgeroepen tot kleur van het jaar. Deze koraal tint heeft een gouden ondertoon en geeft je een ware energie boost. Door...