Wauw, je start met een eigen bedrijf! En nu? Nu heb je waarschijnlijk een ontwerper nodig die je kan helpen bij de uitstraling van jouw business. Maar hoe pak je dit aan? Er zijn zoveel verschillende ontwerpers te vinden. Ze hebben allemaal een andere stijl en hanteren andere prijzen. De één zit al jaren in het vak, de ander start pas net of zit nog op school. Hoe weet je nou welke vormgever goed bij jou past?
Het gevoel
Heel belangrijk; Ga op je eerste gevoel af! Is er een persoonlijke klik?
Het is belangrijk dat je een klik hebt met de vormgever waar je mee aan de slag gaat. Dit is belangrijk omdat jullie gaan samenwerken. Jullie gaan samen aan de slag met het creëren van iets geweldigs dat 100% bij jouw wensen matched.
Is er een klik?
Samen aan de slag? Ik leg deze opdracht toch bij de vormgever neer?
Ja, jullie gaan samen aan de slag! De vormgever kan zijn werk niet doen zonder jou en je specifieke kennis uit de branche en jij kan niet aan de slag voordat je je eigen bedrijf visueel zichtbaar / herkenbaar hebt gemaakt. De vormgever zorgt dan wel voor het eindproduct, maar voordat ze hier mee aan de slag kunnen gaan is het belangrijk dat ze goed weten wat jouw wensen zijn.
Spreekt de stijl jou aan?
Naast een persoonlijke klik is het handig dat de stijl van de ontwerper jou ook aanspreekt. Spreekt de huisstijl van deze ontwerper jou aan? Of eventueel eerder gemaakte opdrachten? Zo ja, dan kun je ervan uit gaan dat jouw eindproduct ook naar jouw verwachtingen zullen zijn. Spreekt de stijl jou gelijk al niet aan? Dan is het misschien beter dat je nog even verder kijkt.
Past het binnen je budget?
Last but not least; Is de prijs belangrijk?
Niemand kan natuurlijk in jouw portemonnee kijken. Wij adviseren toch altijd weer: Ga voor die persoonlijke klik. Ga eens langs bij het bedrijf dat jou aanspreekt en maak kennis. Daarna kun je samen om tafel om te kijken of dat wat jij in gedachten heb ook matched bij de prijzen van de vormgever.
Stel je hebt weinig te besteden. Dan kun je natuurlijk gaan voor een prijsvechter. Deze zijn er genoeg te vinden. Misschien past dit het beste bij jou of bij het uiteindelijke doel dat je voor ogen hebt. Maar hou je er wel rekening mee dat dit ook invloed kan hebben op het eindresultaat? Bij prijsvechters zijn er minimale correctierondes inbegrepen en gaan ze minder diep in op; wie ben jij, wat heb je voor bedrijf, wat wil je uitstralen etc. In tegenstelling tot de bedrijven die bezig zijn met het creëren van een perfect passend imago voor jouw bedrijf!
Kijk goed naar wat jouw mogelijkheden zijn en ga hierbij ook op je gevoel af. Kijk naar de kwaliteit van het werk. Mocht de offerte van de ontwerper echt te hoog zijn, vraag dan wat de mogelijkheden zijn binnen jou budget.