Blijf up-to-date! Laat de communicatie meebewegen met het bedrijf.

webdesign

Blijf up-to-date! Laat de communicatie meebewegen met het bedrijf.

Wanneer je start met je eigen bedrijf, laat je door een reclamebureau of ontwerper een logo en bijpassende huisstijl ontwikkelen. Vaak is het zo dat je na je eerste jaar als eigen ondernemer al heel wat dingen anders aanpakt dan toen je net begon. Meer en meer verfijn je jouw bedrijf en blijf je je ontwikkelen op verschillende vlakken. Zo veranderd gedurende de tijd misschien wel je werkwijze, je visie, verfijn je je doelgroep en weet je steeds beter hoe je op een efficiënte manier tot het juiste resultaat komt.

 

Naast deze ontwikkelingen die je doormaakt kan het zijn dat je op een gegeven moment merkt dat de uitstraling die jouw huisstijl heeft, niet meer matched bij de ontwikkelingen die jouw bedrijf heeft doorgemaakt.

 

Het opfrissen van jouw huisstijl

 

Sta jij nu op een punt dat je je herkent in het bovenstaande? Dan is jouw huisstijl waarschijnlijk toe aan een opfrisbeurt. Je kunt jouw huisstijl laten re-designen. Als je dit letterlijk vertaald naar het Nederlands, dan hebben we het over het ‘herontwerpen’ van jouw uitstraling/imago.

 

De meeste bedrijven (groot en klein) komen op een gegeven moment aan op dit punt. Wij als vormgevers adviseren om eens in de zoveel jaar kritisch naar je huisstijl/uitstraling te kijken. Spreekt jouw huisstijl nog steeds de doelgroep aan waar jij je op richt, sluit het nog aan bij de huidige tijd of is het sterk verouderd?

 

Twijfel je? Check het eens door de onderstaande punten door te lezen:

 

  1. Is jouw bedrijf de laatste jaren uitgebreid of veranderd?
  2. Heb je nieuwe concurrentie waar je rekening mee moet houden?
  3. Heb je te maken met een nieuwe of verfijnde doelgroep?
  4. Zijn je merkwaarden of visie veranderd?

 

De uitstraling van jouw bedrijf is alles bepalend voor de aantrekkingskracht richting bestaande en nieuwe klanten. Wanneer je jouw uitstraling niet mee laat groeien met het bedrijf, dan is de kans groot dat je niet meer op een passende manier communiceert en dat je klanten gaat verliezen. Men weet dan namelijk niet meer wat je precies doet. Je doet het 1, maar straalt het ander uit. Je verhaal is niet meer duidelijk en kan zelfs onbetrouwbaar overkomen.

 

Dus heel belangrijk; blijf kritisch kijken naar jouw huisstijl en laat deze meebewegen met jouw bedrijf! 🙂