Concept ontwikkeling

Waar diepgang de moeite waard is

Welke stijl past bij jouw bedrijf? Wat wil je uitstralen? Wie wil je aantrekken? Wat wil je bereiken?

 

Het is onze uitdaging (en dat vinden we leuk!) als het uiterlijk van jouw merk 100% matched bij het innerlijk. Dat zijn de momenten dat alles op zijn plek valt en je vol trots jouw bedrijf wereldkundig kunt maken. Dat zijn de momenten dat jouw publiek gaat begrijpen wat je doet of aanbiedt en ze overgaan tot het kopen van jouw product of dienst. Less is more en wij houden het graag lekker simpel. Vandaar ons stappenplan:

 

Stap 1 – kennismaking

De klik is het belangrijkste!

 

Stap 2 – belevingssessie

In één ochtend/middag stellen we de volgende punten vast:

 

1. Wie is jouw ideale klant? We stellen het vast d.m.v. onze buyer persona vragenlijst. Na afloop van de sessie krijg je van ons een illustratie. Door deze illustratie weet je voortaan hoe jouw doelgroep eruit ziet en kun je ze overal herkennen. Handig joh!

 

2. Wat zijn de kernwaarden van jouw bedrijf? Waar staat jouw bedrijf nou echt voor? Tijdens het spelen van een spel ontdekken we de waarden van jouw bedrijf. Deze kernwaarden gebruiken wij graag bij het ontwikkelen van een passende huisstijl. Wanneer potentiële klanten zich kunnen identificeren met jouw bedrijf, dan zullen zij sneller overgaan tot actie.

 

3. Opstellen style guide. Wist je dat kleur de snelste manier is van communiceren? Wist je dat vormen een bepaald gevoel oproepen bij mensen? Wij vinden het belangrijk dat de stijl matched bij het bedrijf. We zoeken het uit aan de hand van onze kleurenpsychologie tool en geven een stukje uitleg over de impact van vormen.

 

4. Het doel en de middelen. Tijd om het doel van jouw bedrijf vast te stellen en te kijken welke middelen er nodig zijn om dit doel te bewerkstelligen.

 

Stap 3 – tekentafelsessie

Na de belevingssessie komen we samen om de uitstraling voor het bedrijf vast te stellen. Tijdens de tekentafelsessie presenteren wij een eerste voorstel voor de huisstijl d.m.v. een moodboard (stijl, kleur, typografie etc.). Samen kijken we of de juiste snaar geraakt wordt, zodat de fundering voor jouw merkbeleving als een huis staat.

 

Stap 4 – let’s communicate!

De fundering staat. Tijd om aan de slag te gaan met de communicatiemiddelen. Wij voegen de informatie van de belevings- en tekentafelsessie samen en kunnen een goede inschatting maken van de prijs per product. Je kunt ons natuurlijk ook gewoon op uurtarief inschakelen.

Wil je weten wat het kost?

Kies voor merkbeleving met pit