Eerste hulp bij het maken van een logo!

blank

Eerste hulp bij het maken van een logo!

Hoe kom je nou op het idee van een logo ontwerp? Bij ons gaat het creatieve brein gelijk alle kanten op wanneer we een gesprek hebben met een nieuwe klant. Terwijl we in gesprek zijn stromen de ideeën binnen. Echt altijd? Soms moeten we ook wel eens op gang komen want niet alles komt zomaar uit de lucht vallen (:

Ben jij nou benieuwd hoe dit proces gaat?

blank

1  Een persoonlijk gesprek!

Het liefst beginnen we met een persoonlijk gesprek. De klant leren kennen is key voor een mooi eind resultaat. Je hebt gelijk een gevoel, emotie en een persoon bij het bedrijf. Dit is de basis van je logo! Door goed te luisteren ontdek je de wensen van de klant. Wat wil je er mee bereiken en wat wil je uitstralen? We denken graag mee en gooien onze ideeën op tafel. Hier kom je er gelijk achter of een klant bij je matched of niet.

 

blank

2  Onderzoek

We hebben veel ideeën maar toch gaan we niet gelijk aan de slag (ook al kunnen we niet wachten). Om het plaatje compleet te maken, schrijven we alle wensen van de klant op. Het onderzoek kan beginnen! We beginnen bij de kleur die matched bij de uitstraling van de klant. Hoe bepaal je dat? Kleurenpsychologie! Kleuren hebben een belangrijke impact op emoties en het gedrag van mensen. Nieuwsgierig? Download dan onze gratis e-book over kleurenpsychologie. Typografie zorgt ervoor dat de kleuren gaan stralen. Heb je een stoer bedrijf? Dan kies je voor een strak en stevig lettertype. Wil je toch iets softer? Dan kiezen we voor ronde vormen en geschreven lettertypes. Een combinatie hiervan kan ook super gaaf zijn! Als laatste struinen we Pinterest af om nog meer inspiratie binnen te halen.

 

blank

3  Aan de slag!

Eindelijk gaan we dan echt aan de slag. Een logo ontwerpen doen we door te testen. Wat werkt wel en wat werkt niet samen. Verschillende soorten kleuren in combinatie met het juiste lettertype. We nemen de tijd om tot een uniek eindresultaat te komen. Natuurlijk kunnen we een ontwerp maken binnen een paar uurtjes, maar is het dan uniek en over nagedacht? Kwaliteit staat bij ons voorop, want je moet er een tijdje mee doen. Uiteindelijk hebben we 20 verschillende soorten opties en dan is er nog zo iets als keuzes maken. Moeilijk! Als je er eenmaal zo lang mee bezig bent geweest is het lastig om te kiezen. Gelukkig doen wij dit samen. Het is belangrijk dat de klant kan kiezen tussen wat verschillende opties. Hiermee testen wij in welke richting wij verder mogen ontwerpen. Het logo fine tunen… en dan…

Tadaaa! Het ontwerp is ready to go!