Wat als…… je het gewoon gaat doen

wat als

Wat als…… je het gewoon gaat doen

Wat kan er gebeuren als….. dat is een vraag die ik vaak hoor. Veel mensen proberen hem ook echt te beantwoorden. Interessant!

Dit zijn een soort toekomstvoorspellers. Best intrigerend, want niemand weet natuurlijk écht wat er in de toekomst gaat gebeuren. Heb je al je energie gestoken in een uitgebreid onderzoek om te kijken of je iets wel of niet in de markt moet zetten en ben je voor 99% zeker dat jouw plan gaat slagen, komt de concurrent één dag eerder uit met hetzelfde idee en weet jouw hele doelgroep te paaien. Aii! Had je maar…

Wanneer is dan hét moment om het gewoon te doen?

Persoonlijk voorbeeldje: ik ben van nature best (lees: best wel heel erg) impulsief en reageer voornamelijk uit gevoel. Regelmatig leg ik mijn ideeën voor bij de club marketing professionals die ik om mij heen heb verzameld. Ik gebruik graag tips waar ik wat mee kan en voor de rest bewandel ik mijn eigen pad. Want ik doe het graag anders, maar niet alleen. Lekker eigenwijs. Er zijn ook mensen die ideeën vanuit 5 verschillende invalshoeken willen bekijken, om zo zeker mogelijk van hun zaak te zijn. Want… wat als?

Voor beide persoonlijkheden valt wat te zeggen. Laten we eerlijk zijn… eigenlijk gaat alles in het leven om de balans. Het is goed om over een idee na te denken. Laat het sudderen. Slaap er een nachtje over. Praat met mensen en kijk verder dan je neus lang is. En daarna… gewoon doen! Blijf niet te lang hangen in een idee, maar ga het proberen.

Krachtige tips

Het is niet erg om hier en daar een fout te maken. Dit maakt je menselijk. Zolang jij eerlijk en oprecht bent, weten mensen dat je intentie wel goed zit. Ga uit van je eigen kracht, dit werkt namelijk een soort van magnetisch. De pracht van aantrekkingskracht. Jij weet dat jouw idee de wereld gaat veroveren, met een boel passie en energie kom je dan een heel eind.

Laatste tip: geef antwoord op vragen die er écht toe doen en kom tot de kern van je bedrijf. Laat mensen kennis maken met deze kern, laat zien wie je bent en waar je bedrijf voor staat. Het begin van iets moois!