20 januari 2022

Online marketing op maat: welkom in 2022

Ook in 2022 dendert de online-marketing-trein onverminderd door. Natuurlijk zorgen nieuwe technologische ontwikkelingen voor nieuwe trends. Maar ook de lockdown geeft een boost aan de sneltreinvaart waarmee e-commerce terrein wint. Met ons gedreven team van specialisten helpen we tientallen bedrijven ook in dit nieuwe jaar om online succesvol te zijn. Benieuwd welke trends en ontwikkelingen daarbij relevant zijn? We delen ze graag met je!

Maatwerk online marketing

Eén interessant kenmerk komt consequent terug in de meeste nieuwe trends en ontwikkelingen binnen de online marketing in 2022: personalisatie. Door verdere innovatie en verfijning is het steeds beter mogelijk om potentiële klanten een maatwerk (shop)ervaring te bieden. Het verzamelen en verbinden van data en het gebruiken van meerdere kanalen (omnichannel) zijn hierin cruciaal. Door klanten de juiste informatie op het juiste moment te bieden, ben je hem of haar optimaal van dienst.

Vijf nieuwe trends en ontwikkelingen

De trends en ontwikkelingen voor 2022 maken het mogelijk om deze persoonlijke beleving nog verder te optimaliseren. Vijf belangrijke online marketing trends voor het nieuwe jaar lichten we graag kort voor je uit:

  • Shoppen via social media (‘social commerce’): waar social media nu nog doorverwijzen naar de website, is het straks mogelijk om rechtstreeks vanuit de app je bestelling te voltooien (denk bijvoorbeeld aan Shops in Facebook en Instagram of aan Shop the Look in Pinterest);
  • Optimalisatie van de customer journey: we zijn (ook als kleinere organisaties) steeds beter in staat om de klant in iedere fase van het koopproces precies die informatie te bieden om hem goed te kunnen helpen;
  • Internationalisering: ondernemen wordt letterlijk en figuurlijk onbegrensd doordat steeds meer bedrijven hun producten en diensten ook in het buitenland aanbieden, terwijl local shopping tegelijkertijd ook onverminderd belangrijk blijft ter ondersteuning van de lokale middenstand;
  • Efficiency-optimalisatie: de explosieve groei van de hoeveelheid technologische tools biedt enerzijds veel mogelijkheden, maar we worden ons steeds meer bewust van het belang om hierin prioriteiten te stellen om het overzicht te bewaren en de efficiëntie te waarborgen;
  • Groen denken en doen: duurzaamheid speelt een steeds grotere rol, wat binnen e-commerce bijvoorbeeld tot uiting komt in het zo efficiënt mogelijk organiseren van het transport rondom een bestelling.

Zin om ook meer online succes te halen?

Heb jij ook ambities om je klant in 2022 optimaal te bedienen? Bij Omzetgroeier denken we graag met je mee in een passende online marketingstrategie. Neem gerust contact met ons op; we maken graag kennis met je!

Hey mensenmens