Communicatiestrategie
Communicatie gaat over het échte verhaal en over consistent zijn. Wat je belooft moet terug te zien zijn in alles wat je doet, zodat de doelgroep vertrouwen heeft in jouw organisatie. Van servicegerichte baliemedewerkers tot een adembenemende locatie, onbeschrijfelijk frisse geuren en rake communicatie-uitingen. Met een pakkend merkverhaal creëren wij een kapstok waar alle communicatie-uitingen aan opgehangen worden. Zo weet iedereen precies wat te communiceren, wel zo makkelijk.
Aan de hand van De Creatieve Fundatie (positionering) creëren wij een pakkende communicatiestrategie. Onder de communicatiestrategie verstaan wij een sterk merkverhaal en één krachtige boodschap om continu op terug te kunnen vallen, daarnaast maken we een plan hoe je jouw specifieke doelgroep bereikt én adviseren we jou in de juiste online marketingstrategie. Met dit totaalplaatje creëer je jouw gewenste boodschap als rode draad in al je communicatie. Denk hierbij aan social media content waar je u tegen zegt of een website die de spijker op zijn kop slaat.
Zo kunnen wij bijvoorbeeld gewoon vertellen dat je betonlookverf verkoopt, maar wij kunnen hier ook een beleving aan geven, een activerende en herkenbare boodschap. De aanpak van de communicatie krijgt door een sterke strategie meer betekenis, wordt doelgerichter en creëert herkenbaarheid.
Tijd voor de vertaalslag
Nadat wij De Creatieve Fundatie hebben doorlopen en de Communicatiestrategie hebben geformuleerd, gaan we aan de slag met het ontwerpen van een passende branding. Van logo-ontwerp tot complete custom-made website.