Zit je in een concurrerende branche en ben je zoek andere manieren om je doelgroep te bereiken? Dan is adverteren met Microsoft Ads een goede optie. De voordelen van het adverteren met Google Ads zijn onze klanten meestal wel bekend. Logisch ook, want bijna iedereen gebruikt Google om te zoeken. Het is zelfs zo succesvol dat googelen een werkwoord is. Leuk allemaal, maar wist je Microsoft in Nederland al zo’n 10% marktaandeel heeft? Dat biedt kansen!
Hoe interessant is Microsoft Ads?
Microsoft Ads, voorheen Bing, lijkt erg op Google Ads. Het adverteren met Microsoft Advertising is een stuk goedkoper dan adverteren in Google. Dat is te verklaren doordat er minder concurrentie is bij deze zoekmachine. Veel adverteerders laten deze zoekmachine namelijk liggen, omdat zij denken dat het geringe marktaandeel te weinig nieuwe klanten oplevert. Dat is zonde, want voor bepaalde doelgroepen is Microsoft Advertising wel degelijk interessant. De twee belangrijkste lichten we hieronder toe.
Een stuk goedkoper
Het grootste voordeel van Microsoft Ads is dat je gemiddeld veel minder betaalt per klik. Dat is fijn, zeker bij populaire zoektermen met een koopintentie. In het zoeknetwerk van Google betaal je daar al snel het dubbele of zelfs het drievoudige voor. Met Microsoft Advertising kun je tegen een fractie van deze kosten heel wat mensen bereiken. Dat biedt kansen voor verdere groei.
Populair bij zakelijke gebruikers
Op Windows-computers en -laptops staat Microsoft Bing standaard ingesteld als zoekmachine. Een groot deel van de zakelijke doelgroep gebruikt hierdoor (hetzij bewust, hetzij onbewust) Microsoft om te zoeken. Een mooie kans, want zakelijke doelgroepen zijn vanwege hun grotere bestedingsruimte en budgetten zeer interessant.
Combineer Google en Microsoft Ads
Microsoft Ads vraagt een geringe investering, terwijl de mogelijkheden erg uitgebreid zijn. Die combinatie maakt het zoekplatform voor zakelijke doelgroepen zeker het overwegen waard. Daarnaast kunnen dezelfde zoekcampagnes vanuit Google relatief gemakkelijk worden geïmporteerd bij Microsoft Ads. Dit raden wij dan ook bijna altijd aan voor onze klanten. Door op beide platforms te adverteren, bereik je een nog breder publiek.