Om antwoord te geven op de vraag wat is linkbuilding kunnen we het volgende melden: Linkbuilding houdt in dat er een link op een externe website komt te staan die verwijst naar jouw eigen website. Hoe meer links en hoe hoger de autoriteit van deze links, hoe beter Google jouw website gaat waarderen in de zoekresultaten. Zie het als een spinnenweb; jouw website is de spin. Hoe groter en sterker het web wordt, hoe makkelijker de kans is dat je iemand “vangt” en deze persoon doorklikt naar je website. Het is echter wel erg belangrijk dat de link die naar je website verwijst voldoet aan een aantal praktische eisen. De waarde van de links zijn ook lang niet altijd gelijkwaardig. Je kunt niet zomaar overal een link plaatsen. Sommige links kunnen namelijk schade toebrengen aan je website.
EEN VOORBEELD
Wanneer je een timmerfabriek hebt en je wilt gaan linkbuilden; plaats je link dan niet op potjes-en-pannetjes.startpagina.nl. Het algoritme van Google analyseert de geplaatste link. Matcht deze link inhoudelijk met de content op de plaatsingssite? Nee. Resultaat: Google straft het plaatsen van de foute link af met een zogenaamde penalty. Het is dus uitermate belangrijk dat de links die naar je website verwijzen van een hoge kwaliteit zijn.
Waarom is linkbuilding zo belangrijk?
Linkbuilding is één van de belangrijkste – zo niet dé belangrijkste – factoren om een website hoger in Google te krijgen. Door middel van het inzetten van linkbuilding verhogen we de autoriteit van jouw website. Google beloont websites met een hoge autoriteit door deze hoger te laten scoren in de zoekresultaten. En als jouw website hoger scoort in Google, dan krijg je meer relevante bezoekers. En meer bezoekers betekent meer naamsbekendheid, meer aanvragen, meer verkopen en meer klanten.
Combinatie van factoren
Behalve linkbuilding zijn er ook andere factoren waar we rekening mee dienen te houden. Ook de content van de website is erg belangrijk. Wanneer de website helemaal verkeerd is ingericht kun je wel veel links gaan uitzetten, maar dit zal niet erg zichtbaar zijn in de resultaten. Uiteraard is het belangrijk dat de teksten op de website ook de juiste zoektermen bevatten.
Wat is linkbuilding zonder nulmeting?
Wat is linkbuilding zonder een startpunt? Indien jij met Rebelation aan de slag gaat met linkbuilding voeren we eerst een nulmeting uit en sturen die in een mooie en helder rapport naar je toe. We weten zo precies hoe jouw website ervoor staat voordat je begint met linkbuilding. Op deze manier zijn de behaalde posities en resultaten zichtbaar en meetbaar.In die nulmeting staan onder andere de gekozen zoektermen. Dit betekent dat we gaan kijken hoe je website nu scoort op de voor jou relevante zoektermen. Vervolgens gaan we aan de slag. We gaan op zoek naar kwalitatief goede links. Vanzelfsprekend houden we hierbij rekening met de eisen waaraan een goede link moet voldoen.
Meetbare resultaten
Zoals hierboven vermeld voeren we voordat we links gaan plaatsen de nulmeting uit. De voortgang van het traject rapporteren we maandelijks richting jou door middel van een duidelijke rapportage. De rapportage linkt onder andere met Google Analytics, Google Search Console, Google Mijn Bedrijf, Facebook en andere social media kanalen. Nadat het linkbuilding traject is voltooid ontvang je van ons een overzicht van de geplaatste links.
Wat kost linkbuilding?
Linkbuilding is een doorlopend proces. Bereid je daar op voor; het is niet een oplossing voor een maand. De links worden geleidelijk opgebouwd. Hierdoor ziet Google dat het op een natuurlijke manier gebeurt. Natuurlijk linkbuilden noemen we dat. Wil je meer bezoekers op je website en overweeg je om linkbuilding in te zetten? Neem gerust contact met ons op.
Deze zijn gericht op het verbeteren van de posities op gekozen zoektermen. De looptijd van deze pakketten is afhankelijk van de complexiteit van de opdracht, maar start vanaf 6 maanden. Naast linkbuilden zit in deze pakketten ook het technisch verbetering van je website en het uitvoeren van quick-wins. Behalve ZZP-ers en MKB bedrijven voorziet Rebelation ook in de online marketing behoeften van grotere organisaties.