Ieder merk heeft een eigen identiteit. Jouw merk ook! Merken zijn namelijk net mensen. Net als mensen hebben merken ook karaktereigenschappen, kernwaarden, sterke en zwakke punten. Wil je weten wat het voordeel is van het omschrijven van de identiteit van jouw merk? Lees dan vooral verder!
Jouw eerste indruk telt
Het is belangrijk om de identiteit van jouw merk helder te formuleren en uit te dragen. Dat zorgt er namelijk voor dat jouw ideale klant je merk onthoudt. De indruk die je op iemand achterlaat, is bepalend voor de actie die hij / zij onderneemt. Daarom is het formuleren en visualiseren van een merkidentiteit onmisbaar. Deze identiteit omschrijven wij ook wel als het gezicht van jouw merk in de markt. We doelen dan niet alleen op het visuele plaatje, maar ook op de boodschap die je uitdraagt.
De identiteit bepalen
Een stevige merkidentiteit brengt focus in jouw communicatie. Het ontdekken van de merkidentiteit is gebaseerd op verschillende onderdelen. Twee hele belangrijke onderdelen zijn enerzijds de kernwaarden van je organisatie en anderzijds de behoeften van jouw droomklant. Door deze twee onderdelen in balans te brengen, sluit jouw identiteit perfect aan op jouw klant. Een missie, visie en The Golden Circle maken het omschrijven van jouw identiteit compleet.
Wil je hiermee aan de slag? Vraag ons gratis e-book over positionering hier aan.
Wat wij voor jouw identiteit kunnen betekenen
Het ontdekken van de identiteit van jouw merk is een specialistische aangelegenheid. Hiermee helpen we je graag verder. Dit doen wij door te starten met de Creatieve Fundatie, onze eigen ontwikkelde methode. Tijdens de Creatieve Fundatie ontdek je niet alleen jouw kenwaarden, missie en visie, maar formuleren we ook jouw ideale klant. Daarna schrijven wij de communicatiestrategie. Deze bestaat uit een pakkend merkverhaal, een herkenbare kernboodschap en een plan om jouw ideale doelgroep daadwerkelijk te bereiken. Tot slot gaan we aan de slag met jouw huisstijl! Met een huisstijl die perfect aansluit op jouw positionering en strategie maken we van jouw innerlijk en uiterlijk één geheel. Dit samen maakt jouw identiteit compleet.
De identiteit van andere merken
Om je een beeld te geven bij een volledige identiteit voor diverse merken verwijzen we je graag door naar onze cases! Bekijk bijvoorbeeld Grand Café de Posthoorn als je geïnteresseerd bent in horeca, Groenlicht als je actief bent in de industrie of De Betekenis Academie als je meer van betekenis wilt zijn voor de wereld om ons heen.