Een goede landingspagina zorgt dat je beter vindbaar wordt. Wil jij de ideale landingspagina maken, maar weet je niet precies waar je allemaal op moet letten? Dan helpen we je graag op weg met zeven belangrijke tips.
Zeven kenmerken van een goede landingspagina
Een goede landingspagina maken lukt het best wanneer je rekening houdt met de eisen waaraan zo’n pagina moet voldoen. Daarom adviseren we je bij het maken van je pagina vooral op de volgende aandachtspunten te letten:
1. Geef je pagina een triggerende titel
Een triggerende titel maakt mensen nieuwsgierig en zorgt dat ze je pagina graag willen lezen. Neem het onderwerp van je pagina wel op in de titel. Dat zorgt ervoor dat je pagina beter in Google wordt gevonden. Bovendien weten je lezers dan waar de pagina over gaat.
2. Plaats op je landingspagina een pakkende afbeelding
Een foto op je pagina: altijd doen! Foto’s trekken aandacht en maken dat mensen graag jouw pagina lezen. Zorg wel dat de foto relevant is. Een foto op je pagina moet de behoefte, de pijn, de frustratie van je doelgroep uitbeelden. Tip: foto’s met mensen erop zijn extra uitnodigend!
3. Zorg voor een ijzersterke eerste alinea
Wil je niet dat je lezer gelijk afhaakt? Dan is een ijzersterke eerste alinea op je landingspagina onmisbaar. In deze alinea maak je duidelijk dat je bezoeker op je pagina het antwoord op zijn vraag vindt. Dus wees to-the-point en gebruik geen wollige en vage teksten.
4. Gebruik tussenkopjes die uitnodigen om te lezen
Ook tussenkopjes versterken de leesbaarheid van een goede landingspagina. Tussenkopjes vertellen waar een alinea over gaat en zorgen dat de lezer de tekst snel kan scannen. Voor tussenkopjes geldt hetzelfde als voor de rest van de pagina: zorg vooral voor pakkende, aansprekende tekst.
5. Zet een call-to-action op je landingspagina
Wat wil je met je landingspagina bereiken? Wil je dat de lezer een brochure aanvraagt, contact opneemt of een product bestelt? Wat het doel van je pagina ook is: zorg voor een call-to-action die je lezer in beweging brengt! Met een slechte (of geen) call-to-action riskeer je dat je je pagina voor niets hebt gemaakt…
6. Zorg dat je landingspagina mobielvriendelijk is
Wil je dat je landingspagina goed vindbaar is in Google? Zorg dan dat je pagina ook mobielvriendelijk is. Doordat steeds meer mensen vanaf een mobiel apparaat internetten, weegt dit aspect steeds zwaarder mee in je online vindbaarheid. Goed om rekening mee te houden!
7. Gebruik plug-ins als Wordpress landing pages of OptimizePress
Voor het maken van een landingspagina hoef je het wiel niet opnieuw uit te vinden. Gebruik je WordPress? Handige plug-ins zoals 'WordPress Landing Pages' of 'OptimizePress' zijn een handige hulp als je een landingspagina wilt maken.