In gesprek met Marco van Olst
Wat was voor jou de reden om deel te nemen aan de Creatieve Fundatie?
We hadden met E-bike Outdoor niet echt een eigen uitstraling. Toen we aan de slag gingen om onze nieuwe website te bouwen en te ontwerpen, was dat een mooie gelegenheid om ook gelijk met onze huisstijl aan de slag te gaan. Zo zijn we uiteindelijk met de Creatieve Fundatie begonnen.
Wat vond je van de sessie?
De sessie verliep heel relaxed en ontspannen. Eigenlijk ging het bijna vanzelf, zo ongedwongen loop je door de vragen heen. En dat terwijl je ondertussen eigenlijk heel kritisch naar jezelf aan het kijken bent: wie ben je eigenlijk en waar ben je precies mee bezig?
Welke inzichten heeft het jou opgeleverd?
De Creatieve Fundatie heeft ons er vooral bewuster van gemaakt wat onze sterke en zwakke punten zijn. Diep vanbinnen weet je dat natuurlijk wel, maar het is goed om je daar ook echt dagelijks van bewust te zijn.
Heb je nog tips voor de Creatieve Fundatie?
Wat mij opviel, is dat de Creatieve Fundatie vooral over de persoonlijkheid van jou als persoon en van je bedrijf gaat. Je zou kunnen overwegen om het product daar ook meer in te betrekken. Een elektrische mountainbike roept immers ook altijd een bepaald gevoel bij de klant op. Dat is best een relevant onderwerp om ook bij stil te staan.
Hoe heb je het vervolg van jullie traject (communicatiestrategie, huisstijl en online marketing) ervaren?
Alles wat er uit de Creatieve Fundatie is gekomen, is heel goed en consequent doorgevoerd. Klanten en andere buitenstaanders reageerden er ook heel positief op. Zonder dat ze wisten dat we hiermee bezig zijn geweest, gaven ze aan dat onze uitstraling zo goed past bij wie we zijn als organisatie. Dat is natuurlijk een prachtig compliment!
Marco van Olst - E-bike Outdoor