In gesprek met Peter Veldhuizen
Wat was voor jou de reden om deel te nemen aan de Creatieve Fundatie?
We zouden werken aan een nieuwe website. Technisch konden we dat wel bouwen, maar een eigen verhaal, een eigen huisstijl, dat is toch wel een vak apart. Zoiets kost niet alleen veel tijd, maar levert ook veel verschillende meningen op. Iedereen vindt er wat van, waardoor je uiteindelijk niet echt opschiet. Zo raakte ik er steeds meer van overtuigd dat hier een externe specialist voor nodig was, met een frisse en deskundige blik van buitenaf. Zo zijn we uiteindelijk bij Rebelation uitgekomen.
Wat vond je van de sessie?
De Creatieve Fundatie is een leuke methode die heel verhelderend werkt. Wat ook erg prettig is, is de manier waarop Sophie van Rebelation het gesprek leidt. Ze neemt je echt aan de hand, waardoor je vooruit komt. Als je dit hele traject zelf moet doen, kom je niet zoveel verder.
Welke inzichten heeft het jou opgeleverd?
Het heeft ons een diepere focus gegeven op wat we echt doen. We kunnen altijd wel vertellen wát we doen, maar dankzij de Creatieve Fundatie kunnen we nu ook vertellen waaróm we doen wat we doen en hóe we doen wat we doen. Dat is uiteindelijk minstens zo belangrijk.
Heb je nog tips voor de Creatieve Fundatie?
Bij ZeeBoer hebben we te maken met heel veel verschillende stakeholders. Het zou voor ons zeker nog een meerwaarde hebben als er meer aandacht zou zijn voor de verschillende buyer persona’s, zodat je een strategie kunt bedenken waarmee je iedere stakeholder op een passende manier kunt benaderen.
Hoe heb je het vervolg van jullie traject (communicatiestrategie, branding en online marketing) ervaren?
Heel positief. Rebelation heeft echt iets moois neergezet, waar hier ook echt enthousiast op wordt gereageerd. Wat ook erg fijn is, is dat we zelf ook dingen kunnen opvolgen. Met de input van Rebelation konden we bijvoorbeeld zelf ons eigen magazine ontwerpen, helemaal in onze huisstijl. Er waren ook een paar kleine praktische dingen waar we tegen aanliepen (bijvoorbeeld in het drukwerk), maar dat neemt niet weg dat we heel tevreden zijn.
Peter Veldhuizen - ZeeBoer