In gesprek met Kevin Melessen
Wat was voor jou de reden om deel te nemen aan de Creatieve Fundatie?
Onze oude website was verouderd en daarom was het tijd voor een nieuwe website. Daarbij wilden we gelijk een goede huisstijl presenteren. Voor onze online vindbaarheid werkten we al samen met Rebelation en omdat we daar heel tevreden over waren, hebben we hen ook een voorstel laten doen voor een nieuwe huissstijl. Zo zijn we uiteindelijk aan de Creatieve Fundatie begonnen.
Wat vond je van de sessie?
De Creatieve Fundatie hebben we als heel waardevol ervaren. Er worden goede, concrete vragen gesteld die je goed laten nadenken over wat we nu eigenlijk precies willen en welke kant we op willen. Het was erg prettig dat we daarbij vrij werden gelaten om daar zelf antwoord op te geven, maar dat Sophie ons daarbij soms ook professioneel adviseerde waar dat nodig was. Wat me ook is bijgebleven, is de speelse en creatieve manier waarop de Creatieve Fundatie wordt gedaan. De speciale kaartjes met kernwaarden werken echt goed!
Welke inzichten heeft het jou opgeleverd?
De Creatieve Fundatie heeft ons bevestigd dat onze missie, visie en kernwaarden nog steeds goed zijn. Wel kwamen we tot het inzicht dat de toenmalige huisstijl daar niet meer helemaal goed bij paste. Er moest een nieuwe huisstijl komen die goed matcht met de missie, visie en kernwaarden. De nieuwe huisstijl moest er echt uitspringen en dat is gelukkig heel goed gelukt!
Heb je nog tips voor de Creatieve Fundatie?
Ga vooral zo door! De doelgerichte en persoonlijke insteek waarop de Creatieve Fundatie wordt gehouden, werkt heel prettig. Wij kijken heel positief terug op onze sessie met Sophie.
Hoe heb je het vervolg van jullie traject (communicatiestrategie, huisstijl en online marketing) ervaren?
Op dit moment kunnen we dat alleen nog baseren op de huisstijl, maar die is helemaal naar wens. Eigenlijk is deze precies geworden zoals we het voor ogen hadden.
Kevin Melessen - Isokin